Męskie Tematy po męsku!

Poziom testosteronu, a dobre samopoczucie u mężczyzn

Poziom testosteronu w populacji jest, z roku na rok, coraz niższy. Testosteron odpowiada między innymi za budowę masy mięśniowej oraz mocne kości. W czasach, w których człowiek coraz bardziej potrzebuje sprawnego mózgu niż siły mięśni, nie jest to zjawisko teoretycznie niezrozumiałe. Jednak tylko teoretycznie. Testosteron jest potrzebny każdemu mężczyźnie, aby był w stanie sprostać wyzwaniom i przeciwnościom losu.

Testosteron tylko dla samca alfa?

Stereotypowy mężczyzna z wysokim poziomem testosteronu jest postrzegany jako typowy macho, z bicepsami większymi od głowy, skory do używania argumentów siłowych, gdy tylko coś mu nie odpowiada. Oczywiście, tak może wyglądać i zachowywać się facet z wysokim poziomem tego hormonu, ale będzie to wynikało to bardziej z jego wychowania, środowiska czy własnych przekonań. Prawda jest taka, że każdy facet potrzebuje testosteronu, aby normalnie funkcjonować. Może się wydawać, że jeśli kobiety tego hormonu praktycznie w ogóle nie posiadają (jest on obecny w ich organizmie, ale w bardzo małej ilości) i normalnie funkcjonują, to jedyne do czego jest on mężczyznom potrzebny to budowanie siły i groźniejszej sylwetki. Nie jest to jednak prawda.

Apatia i brak koncentracji? Zbadaj swój poziom testosteronu

W organizmie każdego faceta testosteron ma znacznie “głębszą” rolę. To on jest naturalną siłą faceta, ale właśnie nie tylko fizyczną, ale głównie psychiczną. Siłą, która pozwala mu być twardym psychicznie, która daje mu wolę walki o lepsze jutro. Faceci, którzy mają zbyt niski poziom tego hormonu, doświadczają często apatii, braku koncentracji, senności a nawet depresji. Im wyższy więc poziom testosteronu tym więcej energii, pewności siebie i wiary we własne możliwości ma każdy facet.. Warto dbać, aby cały czas był on na wysokim poziomie. Każdy organizm ma jednak naturalnie określony limit, ile testosteronu może się w nim znajdować. Nie warto więc łykać różnych tabletek czy innych specjałów, które zawierają w sobie ten hormon. Dla własnego zdrowia.

Naturalne sposoby podnoszenia poziomu testosteronu

Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem będzie postawienie na uprawianie sportu, szczególnie siłowego. Jeśli ciężko Ci znaleźć czas na siłownię, zacznij od prawidłowo wykonywanych przysiadów zaraz po przebudzeniu! Sporty wytrzymałościowe, typu biegi długodystansowe mają to do siebie, że nieznacznie obniżają poziom testosteronu. Nie oznaczo to, że nalezy z nich całkowicie zrezygnować, ale warto zadbać, aby nie stanowiły one esencji naszego treningu. Warto też pamiętać, że seks jest również pewnego rodzaju sportem, który sam w sobie daje wiele innych korzyści! Dodatkowo godne polecenia są zestawy witamin, które naturalnie mobilizują wasz organizm do wytwarzania większej ilości testosteronu. Nie jest trudno takie zestawy znaleźć, wystarczy odrobinę poszukać, chociażby w internecie. Ważna jest także dieta. Warto jeść produkty bogate w cynk i magnez, a zdecydowanie ograniczać cukier. Negatywny wpływ na poziom testosteronu ma także alkohol, więc polecane jest raczej unikać napojów wyskokowych. Poziom testosteronu to także kolejny powód, aby starać się nie narażać się na działanie stresu, a w razie potrzeby umieć sobie ze stresem radzić i go ograniczać.

Opinie i komentarze

avatar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
Powiadom o