Męskie Tematy po męsku!

Męska sylwetka na życzenie, czyli pierwsze treningi

Męska sylwetka charakteryzuje się rozbudowaną muskulaturą, wąskimi biodrami oraz szerokimi ramionami. Coraz więcej mężczyzn zaczyna zwracać uwagę na wygląd swojego ciała i zaczyna starać się o jego wyrzeźbienie. Niestety, niedoinformowanie sprawia, że sami sabotują swoją ciężką pracę. Jak zacząć pracować nad umięśnioną męską sylwetką i uniknąć błędów, które mogą zniechęcić nawet najwytrwalszych? Przygotowaliśmy garść porad.

Męskie tematy, czyli co jeść po treningu na masę?

Dieta na masę, czyli taka, która ma wspomagać męski organizm w budowie tkanki mięśniowej musi być bogata w DOBREGO rodzaju produkty zbożowe, m.in. ryż – biały i brązowy, makaron, najlepiej razowy, gruboziarniste kasze, koniecznie otręby pszenne, płatki owsiane, pełnoziarniste i razowe pieczywo. Do tego koniecznie tłuste, ale ZDROWE ryby, takie jak: tuńczyk, dorsz, łosoś oraz chude mięso typu indyk.

Dieta na masę – co jeść po treningu

Zawsze należy urozmaicać dietę warzywami i owocami. Osoby będące na diecie powinny jeść produkty mleczne, czyli biały ser, żółty ser, mleko i jego przetwory oraz oleje roślinne, szczególnie oliwę z oliwek. Podstawą męskiej diety powinny być też jajka, w każdej ilości!

W diecie, która pozwala budować masę mięśniową nie chodzi o ograniczenia, ale o jakość spożywanych produktów. Nawet podczas diety wolno nam jeść codziennie hamburgery bądź pizze, o ile przygotujemy je sami z dobrej jakości składników! Chcesz wiedzieć więcej o diecie na masę? Zerknij tutaj.

Męska sylwetka wymaga zróżnicowania

Ostatnie kilkadziesiąt lat mocno przekierowało męskie zainteresowania w kierunku uzyskania tężyzny fizycznej, sylwetki kulturysty, czy chociaż klasycznej sylwetki osoby uprawiającej sport. Nie da się tego osiągnąć bez intensywnych ćwiczeń, o stale powiększającym się ciężarze, który zmusi każdą komórkę mięśniową do wzmożonej pracy, odbudowy i rozbudowy.

Trening pod okiem specjalisty przyniesie tu najlepsze wyniki. Umiejętność manipulowania ciężarami, różnicowanie treningu, harmonijny rozwój masy mięśniowej wymaga wiedzy i umiejętności. Dlatego w każdym treningu ważne jest, by go urozmaicać i zmieniać zarówno pod względem ilości powtórzeń, długości serii jak i intensywności. Nigdy nie wolno poprzestać na jednym schemacie, który w pewien sposób „usypia” organizm i przestaje motywować go do pracy. Warto pamiętać, że każda siłownia posiada trenera, który z chęcią podzieli się swoją wiedzą, a niektóre karnety zawierają stałą opiekę specjalisty!

Węglowodany, czyli nie samym białkiem człowiek buduje masę

Na każdym męskim portalu można znaleźć dobre rady dla panów walczących o wyniki w ćwiczeniach na masę. Jedną z nich jest troskliwe dbanie o spożywanie odpowiednich ilości białka. Ale należy również pamiętać o odpowiedniej ilości węglowodanów!

Węglowodany o niskim wskaźniku glikemicznym powodują, że nie jesteśmy od razu głodni i potrafimy odczekać wymaganą ilość czasu do kolejnego posiłku. Wolno wchłaniane cukry sprawiają, że cały proces trawienny przebiega zgodnie ze sztuką dobrego odżywiania. To dobre rady dla wszystkich tych preferujących dietę białkową w przeświadczeniu, że tylko białko jest w stanie budować masę mięśniową. Tymczasem białko nie zawiera wszystkich aminokwasów egzogennych, co oznacza, że należy dostarczać je organizmowi z innych źródeł. Oczywiście, zawsze można wspomagać się suplementacją, jednak bazą diety na masę mięśniową powinien być naturalny sposób odżywiania.

Opinie i komentarze

avatar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
Powiadom o