Męskie Tematy po męsku!

Jak pokonać chrapanie wprowadzając tylko kilka zmian?

Głośne sapanie i chrapanie w czasie snu jest problemem milionów ludzi na całym świecie. Chrapanie nasila się z wiekiem i przyrostem masy ciała, co może doprowadzić do chronicznego braku snu, zmęczenia w ciągu dni oraz napiętych stosunków z współmałżonkiem lub współlokatorem. Co zrobić żeby nie chrapać? Przedstawiamy kilka sposobów, które mogą pomóc Tobie lub Twoim bliskim pozbyć się chrapania.

  • Prawidłowe ułożenie ciała podczas snu pomoże powstrzymać chrapanie

Jedną z przyczyn chrapania jest zła postawa ciała. Nie należy spać na plecach, tylko na boku. Gdy osoba śpi na plecach język blokuje drogę powietrza, co prowadzi do chrapania. Przydatne okazuje się ułożenie kilku poduszek tak, by głowa i tułów znajdowały się wyżej niż pozostałe części ciała.

  • Zminimalizowanie ilości przyjmowanego alkoholu i zmniejszenie masy ciała

Zmiany w codziennych nawykach są szansą na zatrzymanie chrapania. Warto zrezygnować z alkoholu przed snem. Substancje te rozluźniają mięśnie pozwalając tkankom jamy ustnej i gardła opadać do wewnątrz. Chrapanie ma także związek z otyłością. Uważa się, że nadmierne obciążenie zwiększa ciśnienie w tkankach gardła ściskając drogi oddechowe podczas snu.

  • Eliminacja alergenów

Zdarza się, że przyczyną chrapania są alergeny w pokoju. Regularna zmiana ubrań do spania, świeża pościel i czysty materac pozwolą zwalczyć część alergenów. Dodatkowo można zainwestować w oczyszczacz powietrza, który w nocy będzie utrzymywał odpowiednią higienę powietrza.

  • Odpowiednie nawilżenie powietrza

Suche powietrze, zwłaszcza w zimie może powodować chrapanie. Oddychając suchym powietrzem w czasie snu podrażniamy gardło. Najprostszym rozwiązaniem tego problemu jest zakup przenośnego nawilżacza powietrza.

  • Wykorzystanie właściwości tymianku

Zmęczenie organizmu prowadzi do nasilenia chrapania. Niektórzy do relaksu przed snem używają olejków eterycznych. W szczególności dobrą opcją jest olejek z tymianku. Kilka kropli tymianku wylanych na ubranie umożliwia oddychanie naparem co rozluźnia jamę ustną i nosową w czasie snu.

  • Oddanie się w ręce specjalistów

Czasami z powodu podrażnienia nosa i zatok w drogach oddechowych gromadzą się płyny powodujące obrzęk, trudności z oddychaniem, a w następstwie chrapanie. Lecząc problemy ze zdrowiem możemy wyeliminować z naszego życia chrapanie.

Opinie i komentarze

avatar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
Powiadom o