Dieta na masę – co jeść po treningu

Dieta na masę – co jeść po treningu?

Dieta na masę – co jeść po treningu?

Co jeść po treningu to pytanie, które zadaje sobie wiele początkujących użytkowników siłowni. Jak powinna wyglądać dieta na masę? Dlaczego trenerzy twierdzą, że najważniejszy jest posiłek spożywany zaraz po wyjściu z siłowni? Czy za pomocą diety można przyspieszyć proces budowania masy?

Mężczyźni regularnie trenujący na siłowni w celu zwiększenia masy mięśniowej powinni zwracać szczególną uwagę nie tylko na rodzaj i częstotliwość wykonywanych ćwiczeń, ale przede wszystkim na odpowiednie odżywianie. Dobrze zbilansowana dieta, bogata we wszystkie składniki odżywcze w optymalnych ilościach, pozwala nie tylko przyspieszyć wzrost mięśni, ale także zwiększyć siłę mięśniową i usprawnić proces regeneracji. Dzięki temu w dość krótkim czasie można osiągnąć imponujące efekty.

Dieta na masę – co jeść po treningu

Zasady prawidłowej diety na masę

Jak powinna wyglądać prawidłowa dieta budująca mięśnie? Przede wszystkim musi dostarczać odpowiedniej ilości kalorii. Zbyt mało energetyczna dieta doprowadzi do tego, że w pewnym momencie organizm zacznie „palić” mięśnie. W diecie nie może zabraknąć też odpowiedniej ilości białka. Przyjmuje się, że w każdym posiłku powinno się znajdować około 20 – 40 gram białka (porcja chudego mięsa, twarogu czy ryb). Tak duże zapotrzebowanie na białko można częściowo zaspokoić pijąc dobre jakościowo odżywki białkowe dla sportowców. Ważne są też węglowodany i warzywa oraz owoce, które zapewniają nie tylko energię, ale również odpowiednią ilość witamin i mikroelementów.

Co jeść po treningu – zagadka rozwiązana

Organizm po treningu jest specyficzny, czyli wymagający. Trenerzy podkreślają, że po każdych ćwiczeniach siłowych należy zjeść sycący posiłek. Jeszcze na siłowni można przygotować sobie odżywkę białkową i wypić, a po przyjeździe do domu spożyć „normalne” danie. Posiłek potreningowy musi być bogaty w węglowodany złożone, jak ziemniaki, ryż czy makaron. Dodatkiem do tego posiłku może być białko – np. pieczona pierś z kurczaka. Należy zauważyć, że w tym posiłku muszą znajdować się tylko i wyłącznie zdrowe, nienasycone tłuszcze.

Bezpośrednio po treningu siłowym rozpoczyna się proces regeneracji, który warto usprawnić, aby otrzymać jeszcze lepsze efekty, czyli oczekiwany przyrost tkanki mięśniowej. Jednym z najlepszych sposobów na to jest dostarczenie do organizmu odpowiednich składników odżywczych.

Jak wygląda najlepsza dieta na masę?

Mężczyźni chcący osiągnąć jak najlepsze efekty treningu decydują się dietę stworzoną przez trenerów i dietetyków sportowych, która zawiera odpowiedni skład, a tym samym optymalną ilość wartości odżywczych dla danej osoby. Stosowanie takiego menu pozwala nie tylko podkręcić metabolizm i pozbyć się zalegającej tkanki tłuszczowej, ale przede wszystkim efektywnie rozbudować mięśnie i przyspieszyć regenerację. Przykładem efektywnej, i przede wszystkim zdrowej, diety na masę jest Fat Killer.

Głównymi założeniami diety Fat Killer jest podkręcenie metabolizmu, redukcja tkanki tłuszczowej, budowa i odżywienie mięśni oraz przyspieszona regeneracja. Osiągnięcie celu wymaga niezwykłej precyzji w przygotowywaniu posiłków. Komponowanie diety, która będzie posiadała wszystkie niezbędne wartości odżywcze jest niezwykle ważne, jeśli chcemy zmaksymalizować efekty treningu.  Warto wybrać dietę skomponowaną przez specjalistów.

Dobrze opracowana dieta na masę dodatkowo poprawia codzienne samopoczucie, pracę mózgu i zwiększa nasze możliwości podczas treningu. Co więcej, kontroluje pracę hormonów i zapobiega nadmiernym spadkom energii po treningu. Polecana jest dla osób, które chcą nie tylko zbudować mięśnie, ale przede wszystkim zachować dobry nastrój i energię oraz spalić pozostały nadmiar tkanki tłuszczowej.

Opinie i komentarze

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
wpDiscuz